Not known Details About بیماری زونا تا چه زمانی واگیر دارد

Wiki Article

بعد از باردارشدن و گذشت دوره‌ای ۹ماهه، نوبت به زایمان و تولد نوزاد می‌رسد. گاهی‌اوقات هم امکان زایمان زودتر از موعد…

هدف‌ اصلی‌ درمان‌ عبارت‌ است‌ از تخفیف‌ خارش‌ و درد تا حد امكان‌، كه‌ برای‌ این‌ كار معمولا از داروهای‌ مالیدنی‌ و خوراكی‌ استفاده‌ می ‌شود.

● زونا با کهیرها که خارش دارند و بر روی پوست ایجاد می‌شوند یکسان نیست. کهیر معمولاً در اثر واکنش آلرژیک به دارو، غذا یا چیزی در محیط ایجاد می‌شود.

درمان درد (نورالژی) بعد از زونا معمولاً کار مشکلی است، اما اقدامات زیر ممکن است در جهت تسکین این عارضه مؤثر باشد:

به طور کلی بیمار مبتلا به زونا، شرایط جسمی مناسبی ندارد و معمولاً دچار تب و سردرد می‌شود. گره‌های لنفاوی که مسئول تخلیه و تمیز کردن ناحیه آسیب‌دیده می‌باشند، نیز اغلب متورم و حساس می‌شوند.

والدین فلسطینی که موفق شده بودند کودکان بیمار و گرسنه را به یکی از معدود بیمارستان‌هایی که پس از حمله اسرائیل همچنان در غزه فعال هستند ببرند، منتظر آمار نبودند.

تزریق، که شامل کورتیکواستروئید و داروی بی‌حسی موضعی است.

ویروس آبله مرغان و زونا مشابه‌اند. به همین دلیل است که وقتی بزرگتر می‌شوید، بعد از تجربه آبله مرغان در کودکی، امکان ابتلا به زونا قوت می‌گیرد. در واقع، این ویروس تا پایان عمر در درون شما زندگی می‌کند.

چنان حمام رفتن در بیماری زونا چه مقدار زیادی كرم و پماد روی پوست بمالید با تحریك پوست سبب تاخیر در بهبودی خواهید شد بنابراین بهتر است تاول ‌ها را دستكاری نكنید.

و اگر در چند درماتوم همزمان رخ داد از نظر نقص ایمنی باید بررسی صورت گیرد

در کنار معاینه کامل فیزیکی و بررسی سوابق پزشکی بیمار، ممکن است از آزمایش‌های تشخیصی زیر هم برای تشخیص بیماری زونا استفاده شود:

از پزشك داروساز تقاضا كنید كه این فراورده را برای شما تهیه كند.

تاثیر این عمل مانند قرار دادن یخ روی پوست سوخته شده است. به این دلیل بهتر است از رسیدن گرما به پوست آسیب ‌دیده نیز جلوگیری كنید.

موانعی در کار است. تاخیرهایی در کار است... اسرائیل تا حد زیادی مسئول اینها است.»

Report this wiki page